Tuesday 27 February 2007

India, a whole new experience

...nadat ik ontdekt heb hoeveel een mens aankan als hij geen andere keuze heeft en doormoet... oftewel mijn recordtravel tot nu toe. Na 10 dagen chillen op mijn lui gat vond 'iemand' blijkbaar dat het genoeg was geweest. Trip terug naar Bangkok was de moeite - lang - maar in niets te vergelijken met de reis naar India. Even terug naar Koh Tao vanwaar ik de boot genomen heb met de 2 Belgen Mike en Koen (die intussen in Cambodja zitten). Na 3,5u boot aangekomen in Chumphon waar we zo'n 4 uren op onze bus moesten wachten. Deze keer wel een leuke wachttijd: combinatie van enkele biertjes en een "dancing divers"-choreografie.. Hilariteit alom. Uiteindelijk dus om 5u 's ochtends in Bangkok aangekomen waar ik na 4u zoeken en wachten eindelijk een kamer heb gevonden die ik nog zo'n twee uurtjes later kon behuizen... hoewel behuizen is veel gezegd... denk als ik goed oppervlakte kan inschatten zal het 'kot' misschien zo'n 1,5 meter op 3 meter geweest zijn... en bed met vier muren errond en net plek om mijn rugzak te zetten dus... Maar ja voor 1 nachtje kan je niet sukkelen he. Dan vroeg uit de veren voor de check out en laatste dagje bangkok wat rondgehangen en nog iets gaan eten met de italiaan die ik twee weken eerder op de bus tegen was gekomen.
Netjes op tijd zoals gevraagd arriveerde ik dan om half 12 (zelfs een half uur te vroeg) 's nachts op de luchthaven voor mijn vlucht van 2u40..... tarara... Air India had even op eigen houtje beslist dat ze de vlucht pas om 5u40 zouden laten vertrekken zonder ook maar iemand ervan op de hoogte te brengen (had al gehoord dat het een shitty maatschappij is maar toch)... nachtje luchthaven dus...Maar ja what to do about it dan er maar het beste van te maken. We hadden ter compensatie wel een uitnodiging voor de loungebar gekregen dus na wat last shopping om mijn bahts op te maken, telefoontjes om de kaart leeg te bellen mij neergevleid in de fauteuils van de lounge waar je gratis lekkere dingen kon eten en drinken dus heb ik me daar lekker getrakteerd op een goed! glas rode wijn (x3 ;-)) en dat was wel even geleden... Door de vertraging had ik natuurlijk mijn andere vlucht van Delhi naar Bangalore (in het zuiden van India) gemist waardoor ik ook in Delhi nog een aantal uren op de luchthaven kon vertoeven vooraleer ik verder kon. Uiteindelijk om 22.00u 's avonds na meer dan 36 uren wakker te zijn geweest in Bangalore in bed getuimeld... Dan weet je pas goed wat voor een zalige uitvinding een bed is!!!

1 comment:

Unknown said...

Meisje,

Zo te zien op de foto trek jij je niet veel van de drukte, je zit rechtop te slapen, gelukzak en ik ocharme je oude moederte meot maar werken !
Amuseer je !

dikke kus van mams