Sunday 25 February 2007

Diving Adventure

En dan finally, yep Markje, ben gaan duiken!! En niet zo'n beetje. heb echt de smaak te pakken gekregen... heerlijk! Een advanced Adventure cursus SSI met 5 duiken en dan nog 6 fun dives extra.. kan wel al tellen in mijn logboek! Kan niet wachten om dat verder aan te vullen!
Heb op Koh Tao de meest relaxte 10 dagen meegemaakt met een goeie mix van niksdoen, duiken en snorkelen, frisbee'en en leuke mensen leren kennen! Was echt supertof en dat maakt ook dat ik er de volledige 10 dagen ben gebleven (wilde eerst nog naar een ander eiland trekken maar het was er eigenlijk te leuk).

Zoals jullie in een van de vorige verhaaltjes konden lezen was het in eerste instantie niet zo gemakkelijk om een verblijfplaats annex duikplek te vinden maar uiteindelijk blijkt dat ik echt goed terecht ben gekomen. Scuba-junction (voor de geinteresseerden: de link staat op de site) is echt een leuke groep mensen en vooral een erg professionele groep mensen want heb toch wel wat minder goeie verhalen gehoord ivm safety en proffessionaliteit van een deel van de talrijke duikmogelijkheden en scholen op Koh Tao. Heel toevallig de manager een Belg dus kon niet beter he ;-). Er waren ook nog 2 Belgische instructeurs Cat (en haar man Wes - een Amerikaan) en Koen en voor de rest een hele bunch leuke mensen met wie ik me goed geamusseerd hebt, in het water maar ook met 'feestjes' op het strand. Ben veel opgetrokken met Koen en zijn eveneens Belgische maat Mike die voor zo'n jaartje op reis is. Twee leuke kerels (wonen allebei normaal in Oostenrijk) natuurlijk ,jawel jawel, afkomstig uit Limburg!! Couldn't be better. Ook nog twee keileuke Deense meiden leren kennen, Kamilla en Heidi waar ik ook de bloemetjes mee buiten heb gezet. En ik denk dat ik in juni of augustus het vliegtuig eens ga nemen richting Kopenhagen... als zij me niet voor zijn naar Belgie want allebei zot van Leffe dat veel te duur is in hun land. Soit... het belangrijkste en beste deel van mijn verblijf op het eiland: het duiken... amai, is wel een verschilleke tegenover het duiken in Belgie of Nederland. Alleen al de temperatuur van het water: op diepte 28 tot 29graden, heerlijk.. kan t me al niet voorstellen dat ik het met heel wat minder aangekund heb in Belgie. En dan de 'landschappen'!!! Echt een tweede wereld daar onder water!!! De mooiste koralen en anemonen die een heus maanlandschap vormen...de gekste vissen met de meest uiteenlopende kleurtjes of 'features' en ook enkele die niet zo tof zijn om tegen te komen...de triggerfish... Deze is blijkbaar niet zo gesteld op duikers in zijn aanwezigheid en laat dat ook serieus merken. Heb er niet direct last van gehad maar weet nu toch wel dat ik als het moet heeeel hard kan zwemmen :-D
En dan heb ik ook op een van de duiken en echte haai gezien... GEWELDIG!!! Welliswaar een reef shark dus een niet zo groot exemplaar maar toch zo'n goeie 1,5 tot 2m lange vis...geeft echt wel een apart gevoel als je dat ineens maar een paar meter van je af ziet voorbijkomen. Om een lang verhaal kort te maken...t duiken (en ook snorkelen) was super en om dat kracht bij te zetten hierbij al een kleine selectie fotootjes.. er volgen er nog!

5 comments:

Anonymous said...

aaaaaaaaaaaaahhhh... Hilde.....maak ons toch niet zo jaloers! Ik word zot!
Het ziet er daar inderdaad ZA-LIG uit! Ik zie dat je er echt ten volle van aant genieten bent. Je verdient het, meisje!
Kusjes, Marijs

Anonymous said...

Leuke foto's hilde!

Anonymous said...

Kwas vergeten te ondertekenen...

Anonymous said...

rarara

Hilde said...

Wie is trouwens de rarara??? as you know ben ik supernieuwsgierig!!!