Saturday 7 April 2007

Let's 'party' in Bangalore

Na een lokale bus van zo'n 5 uurtjes vanuit Puttaparthi aangekomen in Bangalore waar ik eerst op het station mijn trein voor Rajasthan (van Jaipur naar Udaipur) ben gaan boeken om te vermijden dat ik weer op een wachtlijst zou staan en daarna een lokale bus in Bangalore zelf genomen, dit keer naar MG road (meer het expat en Westerse gedeelte van de stad). Had besloten dat ik voor de eerste keer deze trip een nachtje in een iets meer 'luxueuse' omgeving wilde doorbrengen en om ook vooral een van de dingen waarvoor Bangalore eigenlijk bekend is te ontdekken: het 'uitgaansleven'. Ingecheckt in hotel, superzuivere slaapkamer met handdoeken, zeepjes, en tv!!... zo lang geleden.. lekkere douche genomen en eerst een tijdje friends gekeken wat zalig was eigenlijk... Daarna even 'stad' in om emails te checken en dan om een goeie pint te gaan drinken (in Puttaparthi is geen alcohol te verkrijgen....). Probleem as ever als je als meisje alleen reist is dat je beter niet in je eentje over de straten ronddoolt als het donker is dus ook dit keer leek het alsof mijn idee om iets te gaan drinken 's avonds in het water zou vallen.. Dus dan maar rond 17.00 (een goed uur voor een aperitief toch he??) in de internetshop gevraagd waar ik een biertje kon drinken en op aanwijzing van hen terechtgekomen in een bar waar.. .indeed bijna 100% van de aanwezigen indische mannen waren en ik er naast mezelf nog ongeveer 2 vrouwen kon tellen... een zeer bekend beeld in India... maar dit keer weerhield het me niet om toch te genieten van een frisse pint. Achteraan me aan een 'toogje' gezet aan de pooltafels en dat bleek uiteindelijk een goeie plek te zijn.
Laat me zeggen dat ik daar de tot nu toe enige geflipte echte Indische griet met 'ballen aan haar lijf' tegen ben gekomen. Ze was er aan het poolen - op zich al iets erg vrijpostigs voor een Indische vrouw - bier aan het drinken - sowieso voor de echte Hindu-Indier verboden en heeeeeeel erg vrijpostig voor een Indische vrouw - gekleed in nauwaansluitende jeans en een mini-topje - jajaja nog veeeeeelll feller vrijpostig voor een Indische vrouw - en een ongelooflijk grote mond, kortom een totaal niet alledaags tafereel. Ze begon met mij te praten en voor ik het wist stond er mij weer een nieuwe belevenis te wachten en moet zeggen dat ik wel zin had in een nieuw avontuur. Na enkele biertjes heeft ze mij (en een vriend van haar die in Bangkok woont en ze enkel avonden ervoor had leren kennen) met haar auto meegenomen voor een 'drive' around the city en een stapje in de wereld. Kan je vertellen dat de autorit niet bestemd was voor de 'faint-hearted' onder ons en een waar staaltje van 'ik ben de baas op de weg'! Geen enkel verkeerslicht of -teken volgend, alles en iedereen die in de weg stond of reed van de baan duwend en toeterend aan snelheden die je je niet kan voorstellen op een hectische verkeersbaan in bangalore... Uiteindelijk blij dat ik toch levend uit de auto ben geraakt kwamen we aan in een 'members only' bar in een shopping center (Bangalore is het IT centrum van India en ook een van de meest Westerse steden van het land met ware shopping malls met Westerse winkelketens enz...). Het uitgaansleven in Bangalore schijnt super te zijn maar blijkbaar begint het tegen een uur of 18.00 en alles sluit tegen 23.00u 24.00u... Ja, moeders en vaders, zoals in uwen tijd he...
Soit, moeilijk om uit te leggen hoe de bar eruit zag want het was een soort ouderwetse loungebar met houten deuren met glas (aan de deur wachters in een vrij grappige traditionele outfit), binnen vele tafels met houten banken bekleed met fluweel, en een aantal staantafeltjes... Dit zou een van de hippe bars van Bangalore moeten zijn... In de auto heeft het meisje (ben haar naam spijtig genoeg kwijt) zich trouwens in een nog nauwer aansluitend rokje gehesen dat net tot onder haar gat kwam... moet je niet vragen... De muziek in de bar was een combinatie van hip hop en commerciele house... Daar nog een stuk of 2 biertjes gedronken en toen was het er al afgelopen... Soit.. ik verkort het hier allemaal een beetje want het was echt een superrare maar te gekke ervaring die moeilijk op papier te zetten is...Die griet had zo'n grote mond en dacht echt dat ze de knapste en sexieste ter wereld was... ze was vol van haarzelf (in de bar ervoor heeft ze nog een groep kerels uitgedaagd om voor geld een spel snooker te spelen dat ze dan ook nog gewonnen heeft!!) en zei dat dan ook in ongeveer elke 3de zin die eruit kwam... not really my kind of people maar als belevenis te gek!!!
Erna wilde ze nog ergens een hapje gaan eten, maar met haar ideeen en rijstijl en met mijn vlucht van de ochtend erna in gedachten toch terug naar het hotel gegaan waar ik nog even genoten heb van wat ouderwets televisiekijken...
Na Puttaparthi was dit dagje Bangalore een hele omschakeling maar was terug klaar om een nieuw hoofdstuk te beginnen. Beetje met pijn in het hart weg uit het zuiden (waar ik zeker nog terug naartoe wil!!) en op naar het noorden. Jaipur (Rajasthan) om mee te beginnen.

1 comment:

Unknown said...

Allez een Indisch wijf mat ballen aan haar lijf ! het rijmt nog ook !
Toch een beetje geriskeerd hé Hildeke, het zijn toch vreemde mensen, maar ja ik vertrouw ook niemand, misschien slechte eigenschap van mij.
Toch wel weer een spannend moment.
Let op jezelf

dikke xxxxxxxxxxxxx mams