Thursday 11 January 2007

Hectic Bangkok?

Hallo hallo, here I am again... Net een lekkere pad thai naar binnen gewerkt en klaar om jullie een kleine update te bezorgen... De laatste twee dagen een goeie combinatie gehad van hectische toestanden en toch wel zwaar relaxen (lees: slapen). Gisterennacht een hell of a night gehad waarbij ik dus quasi geen oog heb dichtgedaan... tijdsverschil zit nog wel in mijn lijf en ook de aanpassing van in je eentje op pad zijn kunnen daar zeker mee te maken hebben. Maar vannacht heb ik die slaap alvast schromelijk ingehaald waardoor vandaag toch wel de betere dag van de twee was.
Gisteren na een aantal onverwachte 'probleempjes' (oa pasfoto's vergeten, nog extra copies voor visum, kamer niet meer vrij na vandaag - is intussen opgelost - enz) toch nog net op tijd in de Indische ambassade geraakt waar het een drukke boel was. Ook wel even een momentje van stress (jaja, hier kan dat toch ook voorvallen) omdat het zogezegd 5 tot 10 dagen kon duren voor ik t visum in handen zou hebben. Op zich niet zo'n groot probleem ware het niet dat an en ik tegen dan al lang in Cambodja wilden verzweild geraakt zijn. Maar dus alles in orde: volgende week di. kan ik mijn visum alweer gaan oppikken. Waarom maken mensen zich soms zo snel zenuwachtig... dat is alleszins al iets dat ik hier snel zal afleren.
Na het ambassadebezoek een terugslag van de slechte nacht gekregen en toch ook even het alleen-gevoel dat even de kop op stak, met als resultaat dat ik de verdere namiddag gene vette meer heb uitgespookt.
Wel besloten dat ik vrijdag de drukte en vooral de smog van de stad ontvlucht en een paar daagjes iets meer naar het noorden (Ayutaya) trek. Ik kijk ernaar uit om even op straat te lopen en niet overal waar ik kijk bars en nana entertainment plazas te zien, want naast patpong (het 'red light district' in bangkok) moet de wijk waar ik zit niet veel onderdoen. Absoluut niet gevaarlijk, maar waar je ook kijkt zie je bars, 'massagesalons' waar vooral massa's (meestal) dikke en ouwe venten zitten met een jong thais grietje aan hun zijde. Ik vraag me soms toch af wat die hele dagen en nachten toen behalve the obvious natuurlijk en in de bar zitten... Soit deze sex-industrie is eigen aan thailand, maar ik zal er toch niet snel gewoon aan worden... Maar je moet het eens gezien hebben!!
Vandaag dus al wat frisser na een stevige nacht en dan maar het rode kruis gaan opzoeken voor mijn 2 laatste inentingen. As needles are not my best friends, kan ik niet zeggen dat ik daar erg naar uitkeek, maar de dokter en de 2 verpleegsters waren zulke lieve mensen dat dat en de kleine beslommeringen van de dag ervoor snel vergeten waren. Nog snel het station opgezocht voor een timetable voor trein van morgen en dan de subway ingevlucht op zoek naar lucht en openheid... En gevonden in Luphini park: wat een verademing!! Het lawaai van het verkeer wordt er gereduceerd tot een zacht geroezemoes en iedereen zit er op zijn gemakje in de schaduw wat te rusten, een klas zit er te schilderen en een leuke Thais-Chinese familie nodigde me uit voor een glaasje thee. Straf maar lekker! Terug in het hotel heb ik nog even, na een uurtje slaap - alweer ;-), gebruik gemaakt van de geneugten van het zwembad. Seffes doucheke en dan toch misschien es met de skytrain richting Banglamphu (backpackers 'paradise') met de bekende Khao San Road. En morgen tegen de middag de trein op richting rust!
Thanks trouwens aan iedereen voor de berichtjes! En zeker Aline: felicitations!!! J'espere que tu vas bien & take care!
Ben trouwens nog niet gaan duiken want moet mijn kaart nog naar hier laten opsturen (zal zijn voor als ik terugben van Cambodja).
Keep on writing zou ik zeggen... helpt zeker bij de lonely days & makes me smile even more on a the sunny ones!!
big hugs xxx

2 comments:

nellie said...

Joehoe!

Hey schat! Hoe gaat ie daar? Hopelijk al een beetje geacclimatiseerd... Als ik vertel dat we hier in A bijna wegwaaien, zal de vochtige hitte u nog minder zwaar vallen;-)

Anyway, nothing much to tell: een piepklein soldenshopke gedaan & in de fnac een rough guide gekocht...wie weet zien we elkaar snel.

ciaociao

pas goed up uw creamy ass ok!

x
n

Unknown said...

Heyz Hilde,

Waaw, wat een avontuur, zalig!!!
Het drong zoals gewoonlijk weer niet helemaal door dat je nu al aan de andere kant van de wereld zou zitten. t'zijn het prachtige verhalen en kijk alvast uit naar volgend berichtje van je.
Hilde, I like your movements...;-)

xx